A
mobilszolgáltatók, bankok sosem kérnek telefonon bankkártya adatokat.
Amennyiben erre hivatkozva telefonálnak, bontsa a hívást!
Egy nő tett
feljelentést a Tatabányai Rendőrkapitányságon 2019. május 23-án. Elmondta, hogy
aznap egy ismeretlen személy egy mobilszolgáltató nevében felhívta őt és
adategyeztetés céljából a bankkártyája adatait kérte tőle. A sértett meg is
adta a kért adatokat, miután pedig rájött, hogy csalás áldozata lett,
letiltatta a kártyáját. Ekkor azonban már több tízezer forint hiányzott a
számlájáról. A hasonló,
bankkártyával összefüggő csalások megelőzése érdekében a rendőrség kéri, hogy
fogadják meg az alábbi tanácsokat:
Bankkártyáját soha ne hagyja őrizetlenül, elvesztése esetén azonnal tiltassa le!
A PIN kód
kizárólag Önre tartozik, azt ne adja át másnak, és ne helyezze el a kártyája
mellett!
Az ATM
kezelésénél ne fogadja el ismeretlen személy segítségét, ha bizonytalan kérje
meg családtagját, ismerősét!
Internetes
vásárlás alkalmával a kereskedők soha nem kérhetnek PIN kódot. Ha baj van,
mielőbb tiltassa le a bankkártyáját a bank ügyfélszolgálati telefonszámán!