Önvezető targoncákat is működtető automatizált anyagmozgatási rendszert tesztel a BorgWarner oroszlányi telephelyén a gyártócég és a T-Systems.
Maga az automatizált anyagmozgatás nem újdonság, a mostani kísérlet sokkal inkább a kommunikációs háttérről, a campus hálózat alkalmazhatóságáról szól.
Nagy megbízhatóság, alacsony késleltetés
Azt a T-Systems pilotról kiadott közleménye is hangsúlyozza, hogy az ún. AGV (Automated Guided Vehicle) járművek alkalmazása az ipari logisztikában nem újdonság, sőt egyre több helyen alkalmazzák pontosságuk, betaníthatóságuk és a gyakorlatilag százszázalékos rendelkezésre állásuk miatt. Az önvezető rendszer alacsony késleltetésű és nagy megbízhatóságú kommunikációjának ott van különösen fontos szerepe, ha ezek a szállítóeszközök ún. hibrid gyártási közegben mozognak, azaz olyan térben, ahol emberek is dolgoznak a robotok mellett. Ilyenkor az önvezető szállítóeszköznek késleltetés nélkül fel kell ismernie a veszélyhelyzetet, amelyre azonnal reagálnia is kell (megállás, kikerülés).
Dedikált hálózat eddig is létezett, csak másként
Vezetékes campus networköket eddig is alkalmaztak iparvállalatok a belső adatáramlás biztosítására. Az 5G-s mobil campus hálózat azonban a vezetékes hálózathoz képest sokkal rugalmasabban biztosítja a szükséges alacsony késleltetésű és nagy sávszélességű kommunikációt, mivel az üzemcsarnokban/telephelyen teljes beltéri lefedettséget is biztosít.
A Magyar Telekom maga építette ki a BorgWarner hálózatát. A Vodafone viszont csak frekvenciát adott a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen számára egy campus teszthálózat kiépítésére, de a hálózatot a BME épít ki a Nokiával együttműködésben.
/bitport.hu