A BorgWarner vezetésével, ötmillió dolláros állami támogatással indul el az Egyesült Államok energetikai minisztériumának projektje, a SUPER.
A cél egy kisebb és hatékonyabb inverter megalkotása az elektromos autók számára.
A SUPER (Scalable Ultra Power) névre hallgató inverter az amerikaiak terve szerint kisebb, hatékonyabb és olcsóbb lesz, mint a piacon jelenleg elérhető átalakítók. Konkrétabban 800 Voltos elektromos autók kiszolgálására is alkalmasnak kell lennie, a teljesítménysűrűségnek pedig 100 és 300 kilowatt közé kell esnie.
Az idén októberben indult, 39 hónapos projektet a BorgWarner vezeti, de a fejlesztésben részt vesz az Infineon, a PolyCharge America, a Virginia Tech és az Egyesült Államok nemzeti megújuló energiáért felelős laboratóriuma is.
Stefan Demmerle, BorgWarner elnöke szerint egy remekül felkészült csapat állt össze az ipari partnereikből, így képesek lesznek felgyorsítani a projektet.
A tervek szerint az első évben a csoport megalkotja a teljes szilícium-karbid (SiC) alapú inverterrendszer koncepcióját. A második évet az invertert alkotó összes kritikus alkatrész, köztük a tápegység és a kondenzátor elkészítésére, valamint az inverter tervezésének véglegesítésére fordítják. Az utolsó évet az alkatrészek és a SUPER inverter validálására fogják használni.
A SUPER kutatás-fejlesztési projekt egyike annak a 24 egyetemi és iparág által vezetett projektnek, amelyeknek összesen 60 millió dollárt ítéltek oda a minisztériumon keresztül a szállítási ágazat szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére – írja az electrive.com.