Egyre gyakrabban lehet találkozni kéretlen, gyanús telefonhívásokkal, amikor csalók bankok vagy cégek nevével visszaélve próbálnak érzékeny pénzügyi adatokat megszerezni ügyfelektől.
Az elmúlt időszakban több bank nevében is indítottak adathalász telefonhívásokat, gyanús, blokkolt bankkártya tranzakcióra vagy adategyeztetésre hivatkozva.
Legyen mindig körültekintő kéretlen telefonhívások és SMS-ek esetén!
- Soha ne adja meg a bankkártyája adatait, PIN-kódját, egyszer használatos SMS-ben vagy applikáción kapott jelszavát, vagy internetbanki belépéshez szükséges adatait! / A bankok sosem kérik el ezeket az információkat.
- Gyanús megkeresés esetén, inkább szakítsa meg a telefonhívást, majd hívja a bank ismert, weboldalán publikált ügyfélszolgálati telefonszámát a hívás valódiságának ellenőrzéséhez.
- Ne hagyja jóvá mobilbanki alkalmazásában az ismeretlen kártyás vásárlásokat, amennyiben azt nem Ön hajtotta végre!
- Ne telepítsen ismeretlen eredetű alkalmazást telefonjára vagy számítógépére, soha ne engedélyezzen távoli hozzáférést illetéktelen személyeknek eszközéhez.